Jak napsat dobrý životopis

17. 05. 2020


Životopis by měl být vaší osobní reklamou, která o vás řekne, že jste profesionál a nabízíte reálné znalosti a zkušenosti. Připravili jsme pro vás pár rad, které budou nápomocny nejen vám při sepisování životopisu, ale zároveň i nám při orientaci v něm. Právě díky přehlednému a dobře strukturovanému životopisu můžete totiž vyniknou mezi ostatními uchazeči hned od prvního okamžiku. Tak jdeme na to!

 

Rada č. 1: STRUČNOST

Životopis by na personálním oddělení měl nadchnout na první pohled, a to do 30 vteřin. Vyhněte se dlouhým odstavcům a zbytečnému textu. Piště spíše v odrážkách, které vše zpřehlední.


Rada č. 2: STRUKTURA

Informace o sobě umístěte do správně rozmyšlených odstavců.                                                    

Základem jsou kontaktní údaje, které se vždy musí nacházet v úvodní části, zahrnují Vaše jméno i příjmení a také adresu a telefon. Dále uveďte datum narození a přiložte svoji fotografii, personalistka Vás tak bude vnímat osobněji.

Vaše pracovní zkušenosti napište hned na začátku a seřaďte je chronologicky od nejnovějších po nejstarší. K názvu firmy a pozice připište náplň práce, kterou jste vykonávali, a také své úspěchy, spjaté s daným místem. Nemějte strach se pochválit.

Následuje dosažené vzdělání, které doplňte o absolvované kurzy, školení, zahraniční či vědecké stáže.

V otázce, jak sepsat životopis nesmí také chybět odpověď týkající se dalších konkrétních schopností a dovedností, které vás mohou odlišit od ostatních uchazečů o danou pozici. Uveďte své jazykové znalosti, počítačové dovednosti, zda jste držiteli řidičského průkazu. Na závěr se většinou uvádí Vaše zájmy a koníčky, které mohou personalistům napovědět více o Vaší osobnosti - vyplatí se pouvažovat, které uvedete ke konkrétní pozici.


Věříme, že se Vám s naší pomocí podaří vytvořit, anebo jen poupravit, váš životopis, který bude vstupenkou k pohovoru a následnému získání práce ve společnosti AGROTEC Group.