MÝTUS 1: Elektroauta se DLOUHO NABÍJEJÍ

Většina majitelů elektromobilů své vozy nabíjí doma přes noc, kdy je na nabíjení dostatek času. Dále velmi často nabíjejí své elektromobily v práci, pokud mají tu možnost. Doba nabíjení se přitom mění v závilosti na mnoha faktorech. Jedná se o teplotu, možnosti vozidla a výkonu nabíječky a další faktorech.
Jak dlouho trvá nabít vůz ŠKODA ENYAQ iV?
Střídavý proud (AC) 11 kW - cca 6-8 hodin
Stejnosměrný proud (DC) 50 kW - cca 1,5 hodiny
Stejnosměrný proud (DC) 125 kW - cca 40 min
MÝTUS 2: ELEKTROAUTA nejsou bezpečná

Elektrická auta jsou mnohdy bezpečnější než vozy se spalovacími motory. Kromě toho, že jsou vybaveny nejmodernějšími asistenčními systémy, které mohou mít i díky tomu, že elektromobily nemají spojku a ručně řazenou převodovku, větší rozsah funkcí, splňují ty nejtvrdší podmínky bezpečnosti. V nárazových testech organizace EuroNCAP získávají moderní elektromobily nejvyšší hodnocení. Elektromobily automaticky při havárii odpojují svou baterii a riziko požáru rozhodně není vyšší než u vozů klasické koncepce.
MÝTUS 3: KLIMATU ELEKTROAUTA ZROVNA NEPROSPÍVAJÍ

Elektromobily při svém provozu neprodukují žádné lokální emise CO2 a škodlivin, čímž přispívají k čistšímu ovzduší ve městech. Při produkci elektrické energie, která tyto vozy pohání, však emise vznikají, v závislosti na energetice dané země ovšem mohou být po přepočtu tyto emise až o 90 % nižší než při provozu aut se spalovacími motory. Při spotřebě modelu CITIGOe iV 14,8 kW na 100 kilometrů to v přepočtu znamená emise méně než 74 gramy CO2 na kilometr jízdy. V benzinovém provedení se přitom model chlubil nejnižší hodnotou 105 gramů na kilometr. Elektromobily pak mohou být často poháněny elektřinou z čistě obnovitelných zdrojů, pak jejich vliv na životní prostředí ještě dramaticky klesá.
MÝTUS 4: ELEKTROAUTA OHROŽUJÍ CHODCE!

Jelikož do interiéru neproniká hluk (spalovacího) motoru, musí například věnovat větší pozornost odhlučnění ostatních zdrojů zvuku. Tichá jízda ale představuje potenciální nebezpečí pro chodce, i to ale automobilky a evropská legislativa řeší. Při vyšších rychlostech začínají vně vozu převládat jiné zdroje hluku, například odvalující se pneumatiky, a jedoucí auto je tak slyšet.
MÝTUS 5: NENÍ S NIMA ZÁBAVA

Zkuste sešlápnout plynový pedál. Vysoký točivý moment a okamžitý zátah elektromotoru Vás zasadí do sedečky.
Zábava za volantem u elektromobilů nemizí, což potvrzují mnohé nezávislé testy elektrických aut.
Baterie sice navyšují hmotnost auta, zároveň jejich typické umístění v podlaze znamená nízko položené těžiště, vysokou stabilitu a výbornou ovladatelnost.